Øvelse for nybegynnere
Kids - Regning med sedler og mynter

Læreren bør ha vært igjennom temaet i kortstokken i forkant. Den første aktiviteten som elevene bør starte med er å finne ut hvilke kort som har samme beløp. Her bør man helst sitte to og to. Dersom man er flere enn dette i en gruppe, kan det føre til at ikke alle får med seg det som gjøres. I tilfeller der elevene er usikre på hvilke kort som ”hører sammen”, kan de få hjelp fra lærer. Dersom elevene går i 1. eller 2. klasse, bør læreren på forhånd ha fjernet alle kort med beløp over 110kr. Man kan differensiere ved å la noen elever få hele bunken med kort dersom de trenger utfordringer i faget.

Prosessen over bør vare ca. en halv time og gjentas et par ganger, før man går over til direkte spill med kortene.

Gjennomgang
Steg-for-steg
Klikk her!

Nyheter:

getSmart - Kids - Regning med sedler og mynter er klar for levering.

Bestilling av kortstokker gjøres via bestillingsskjemaet

Støttet av:

Logo NITO

Logo Teknisk Museum

Sveriges Ingenjörer

Logo HiBU

Logo Abelprisen